archives_title

• October
      • Quito, Ecuador 27.10.2011
        10/27/11
        Keskiviikkoiltana saavuimme Quitoon koneenvaihtoineen noin neljä tuntia kestäneen lennon jälkeen. Koska jouduimme vaihtamaan sekä konetta että lentoyhtiötä Kolumbian Medellinissä, olimme etukäteen varmoja, että matkaan tulisi mutkia. Yllätys oli, että matka sujui ongelmitta, palvelu oli hyvää myös K

• Panama City 25.10.2011
        10/25/11
        Yhden yön ja lähes yhden päivän kestänyt bussimatka San Josésta Panama Cityyn sujui tilavassa bussissa muuten mukavasti, mutta rajan ylitysmuodollisuudet Costa Rican ja Panaman rajalla, jotka kestivät 3 ½ tuntia, olivat näännyttävät. Costa Rican puolella tie oli todella huono, ja välillä alkoi jo pe

• San José, Costa Rica 23.10.2011
        10/23/11
        Saavuimme Costa Rican pääkaupunkiin iltahämärässä, 8 tunnin bussimatkan jälkeen Nicaraguan Granadasta. Tie myötäili Nicaragua-järven rantoja ja kaiholla katselimme Ometepe-saaren tulivuoria, joihin olisimme tutustuneet paremmin, jos aika olisi riittänyt. Rajan ylitys oli rasittava, koska Nicaragua

• Granada, Nicaragua 21.10.2011
        10/21/11
        Koko yön jatkuneen rankkasateen jälkeen olimme keskiviikkoaamuna varmoja, että tie San Pedrosta takaisin Antiguaan olisi poikki, mutta urheasti pikkubussimme ponnisteli läpi paikoin koskena virtaavan kapean vuoristotien kiertäen useita maanvyörymiä, jotka lähes sulkivat ajoreitin.

• Lago de Atitlán, San Pedro la Laguna 18.10.2011
        10/18/11
        Öinen bussimatka Guatemala Cityyn hyvällä bussilla sujui turvallisesti ja melko mukavasti. Tilavassa bussissa sai hyvän lepoasennon, mutta huonokuntoisen tien töyssyt herättivät tämän tästä. Bussi joutui lisäksi väistelemään runsaiden sateiden aiheuttamien maanvyöryjen tuomia kivenlohkareita. Meidän

• Antigua, Guatemala 16.10.2011
        10/16/11
        Päivä Tikalin mayakaupungissa

Pohjois-Guatemalassa keskellä sademetsää sijaitseva Tikalin mayakaupunki perustettiin 500-luvulla ekr. Suurimmillaan se oli vuosina 200 -900 jkr. jolloin kaupunkialueella oli yli 90 000 asukasta ja sen ympäristössä asui yli 400 000 ihmistä. Sen

• Flores, Guatemala 14.10.2011
        10/14/11
        Matka Tumalista Chetumaliin Belizen rajalle sujui mukavasti luxus-bussilla. Chetumalissa oli edessä paluu toisenlaiseen todellisuuteen: matkaa jatkettiin polvet koukussa ikivanhalla amerikkalaisella koulubussilla, reggae soi ja ilmastointi hoitui ekologisesti avoimista ikkunoista. Bussi oli täpötäy

• Tulum, Meksiko 13.10.2011
        10/13/11
        Lyhyt lento Havannasta Cancuniin Meksikoon sujui mallikelpoisesti, vaikka etukäteen hieman epäilyttikin Cubanan Yak-koneen maine. Kone ei ollut ihan viimeisintä vuosimalliakaan, mutta ylös päästiin, alas tultiin ja palvelu oli erinomaista.

Cancun ja se lähettyvillä oleva Playa del Carmen

• Havanna 9.10.2011
        10/09/11
        Olemme viettäneet pari viimeistä Kuuban- päiväämme Havannassa, josta huomenna (toivottavasti) lennämme Meksikoon, Cancuniin. Kuubasta olemme löytäneet kaksi täysin erilaista maailmaa: Toisaalla on vehreä ja rauhallinen maaseutu, joka elää elämäänsä 50-luvun tyyliin ja jossa ihmiset ova trutiköyhiä m

• Havanna 7.10.2011
        10/07/11
        Neljä päivää Viñalesin laaksossa

Viñales on noin 14000 asukkaan kylä muutaman tunnin bussimatkan päässä länteen Havannasta. Se sijaitsee laaksossa, jossa sijaitsee Unescon maailmanperintöalueisiin kuuluva kansallispuisto. Laakso on kuin Eedenin paratiisi. Sitä reunustavat ”mogotet”, eriko

• Havanna 2.10.2011
        10/02/11

Kahden päivän tutustumisurakka Kuuban pääkaupunkiin Havannaan on takana, ja aamulla lähdemme mieli ja kukkaro keventyneinä kohti uusia haasteita. Koska turistisesonki on ohi, olemme olleet vapaata riistaa kaikenkarvaisille, ystäviksi esittäytyville helppoheikeille ja vilunkivilleille,

• Havanna 1.10.2011
        10/01/11
        Perillä ollaan, näännyttävän, lähes vuorokauden kestäneen matkan jälkeen. Geneven kentällä tunnelmat olivat vielä näin keveät:

Kuubalainen serenadi Osa 1 (jatkoa seuraa...)

Me tulimme lentsikastakai Niukkaset horjuen.
        Oli lähtömaljat juotuja se lento oli ihmeellinen.